duminică, 20 februarie 2011

Cuburi de lamaie

O prajiturica tare cremoasa si aromata. Un blat subtirel de tarta crocanta, acoperit cu o abundenta de glazura cremoasa din lamaie.

Pentru blat, frecati bine un pachet de unt moale cu 125 g zahar, cu o priza de sare si cu 250g faina.

Intindeti-l intr-o tava patrata, de 20cm/20 cm, lasand o margine de cativa centrimetri. Il coaceti 20 minute si apoi il lasati sa se raceasca.

Crema se face din 2 oua batute cu 250 g zahar, 1 praf de sare, 2 linguri de faina si sucul precum si coaja de la 2 lamai.

Cand blatul s-a racit, turnati glazura de lamaie peste el si mai dati o tura la cuptor, de data asta mai mult, cam 30 de minute.

Reteta originala, luata din Secretele Bucatariei avea prajiturelele presarate cu zahar pudra. Eu am preferat sa le acoper cu ciocolata amaruie. Mi s-a parut mult mai delicioasa combinatia lamaie-ciocolata.

marți, 15 februarie 2011

Gogosele din banane

Imi place sa urmaresc "Sugar" de pe Euforia, (previzibil, nu? :D) si am vazut cum Anna Olsen face gogosi din banane. Rumene, crocante in exterior, zemoase si dulci in interior. Am tinut minte reteta si am facut si eu o tura. O scriu repede aici, ca altfel uit si sunt atat de buuune...ca e pacat.

1 oua, o masura de faina (?! nici eu nu stiu, am pus vreo 200g de faina), o cana apa rece, un praf de sare si jumatate de pliculet de praf de copt se amesteca bine de tot si iese un soi de aluat de clatite.

Bananele se stropesc cu rom

Apoi cu faina

Se arunca in aluatul asta si apoi se prajesc

Cam asa arata

Yummy! Ne-au placut atat de mult, ca am mai facut si cu portocale.

duminică, 13 februarie 2011

Cofetarie buna in Brasov

Concediul de luna asta am ajuns si in Brasov. Initial, planul era sa vedem cetatea, dar, spre ghinionul si oftica noastra, era inchisa. Si asa va fi pana pe 17 aprilie. Mda....stiu. Asa ca am hoiinarit prin centru si am dat de o cofetarie tare buna, nemteasca, al carui nume imi scapa acum. Am mancat aici o prajitura cu ciocolata si visine foarte gustoasa iar Ovidiu si-a luat o prajitura cu rabarba delicioasa.

Ambele prajituri au costat 6 lei, iar cappucino 8 lei.

sâmbătă, 12 februarie 2011

Restaurant bun in Busteni

Busteniul e plin de restaurante si pseudorestaurante, care iti trantesc niste snitele beton, niste ciorba de fasole in paine cu trei boabe sau alte asemenea delicatese. Partea buna e ca se afla la vedere deci le puteti ocoli: Casa Ancutei si terasa Caraiman. In schimb, un restaurant cu adevarat bun si ieftin este cel de la Margaritar, la parterul hotelului cu acelasi nume, aflat in cartierul Zamora.

Noi ne-am luat asa:

Snitel parizian, crocant, de pui. Costa 14 lei si vine cu tot cu garnitura, formata din cartofi prajiti cu branza si legume. Astea sunt naspa, sunt din alea congelate si fierte, dar puteti cere alta garnitura, pentru ca e inclusa in pret.

Snitel prahovean, asta e cu usturoi si are aceeasi poveste cu garnitura

Salata de varza alba, buna, vine asezonata cu ulei si otet si costa doar 3 lei

Salata de muraturi, costa 5 lei

La desert, am vrut papanasi, 7 lei portia, dar nu se compara cu cei de la Alex, din Sinaia

Si clatite cu dulceata, vreo 4 lei portia. Ieftin, nu-i asa?

vineri, 11 februarie 2011

Restaurant bun in Sinaia

In mod traditional, noi ne petrecem concediul la munte, la Vila Iulia si tot in mod traditional, ne place sa ne rasfatam cu o supa de usturoi la Pensiunea Alex. Cam asa arata:

Pentru ca ne era foarte foame (da, se mai intampla, destul de rar si de obicei ne permitem numai cand suntem in concediu :)) ) am luat si felul doi, adica o tigaie picanta.

Servita cu salata de muraturi

La desert, eu am vrut somloi, un fel de tort cu muuulta frisca (prea multa daca ma intrebati pe mine), nuci si topping de ciocolata

Iar Ovidiu si-a luat gomboti cu prune, adica cinci galusti cu gem de prune, tavalite prin pesmet si zahar cu scortisoara.

Daca mergeti la Alex, in Sinaia si comandati un meniu complet, primiti din partea casei un platou cu paine unsa cu untura si slaninuta cu ceapa. Arata cam asa:

Singura parte proasta la Alex sunt preturile, destul de mari. Supa de usturoi costa 7 lei dar un fel de baza cu carne costa in jur de 20 lei si sare bine de 25 lei daca preferati specialitati unguresti. Tigaia noastra a fost 22 lei. Gombotii costa 15 lei indiferent ca vreti cu prune sau cu branza, iar somloi este 10 lei. Tura asta nu am gasit papanasi, dar aceia sunt chiar deliciosi. Costa 10 lei.

miercuri, 9 februarie 2011

Sfintii Mihail si Gavril

Fursecuri cu ciocolata neagra si mandarine, cu ciocolata alba si portocale

Fursecuri cu ananas si fulgi de ciocolata alba, cu vanilie, cu alune si ciocolata amaruie

Fursecuri cu cocos si esenta de migdale, cu nectarine si ciocolata

Brunch - rasfat de concediu

Un brunch de rasfat, special pentru concediu. Am facut o omleta cu trei tipuri de branza, burduf, telemea si proaspata de vaci, ton si marar. Ciocolata calda de baut, paine prajita, salata de gogosari murati si ca desert, clatite cu nuci si miere. Yummy!

marți, 8 februarie 2011

bounty, in varianta de prajitura pufoasa

Bun...aveam pofta de ceva dulce, ceva aromat, ceva pufos si sa aiba obligatoriu ciocolata si cocos. Am cautat pe blogul Laurei si am descoperit prajitura bounty. yummy!!

Pentru blatul pufos de cacao, frecati bine 125g unt cu 100 g zahar, adaugati pe rand, trei oua. Intre timp, 200 g faina si 2 linguri de cacao impreuna cu 1 lingurita de praf de copt se amesteca, se rastoarna peste unt, se adauga 2 linguri de lapte si se omogenizeaza bine de tot.

Pentru crema, aveti nevoie de 300 ml lapte care se pun pe foc cu 3 linguri de gris, 100g unt si 100g zahar. Se fierb pana se intareste un pic grisul si se adauga 100g nuca de cocos.

Dupa ce ati copt blatul, lasati-l la racit si de abia apoi inveliti-l in crema gustoasa de cocos.

Glazura se face din 2,3 linguri de lapte (puteti inlocui cu putin unt sau chiar si cu apa. Eu aici am facut-o cu apa pentru ca tot laptele ramas l-am folosit la crema)
si 2 tablete de ciocolata. Preferabil amaruie pentru ca ii da o savoare aparte.